Περιγραφή θέματος

  • Μελέτη Κινήτρων Για Παρακολούθηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Από Ενηλίκους

  • Τεχνικές Εκπαίδευσης Ενηλίκων

    Βασικά Χαρακτηριστικά Ενηλίκων Που Συμμετέχουν σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα

    Έχει διαπιστωθεί από προηγούμενες έρευνες ότι οι ενήλικοι που σκοπεύουν να θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα διαθέτουν ad hoc κάποια από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

    • έχουν συγκεκριμένους στόχους και προσδοκίες από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα,
    • ο χρόνος τους, τόσο για μελέτη του υλικού όσο και την παρακολούθηση προγραμμάτων, είναι εξαιρετικά περιορισμένος,
    • αναζητούν προφανή χρησιμότητα από την εκπαιδευτική δραστηριότητα για την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξή τους, πολλές φορές, μάλιστα, για την επίλυση (άμεσων) προβλημάτων που αντιμετωπίζουν,
    • προτιμούν εκπαιδευτικές τεχνικές που αναγνωρίζουν την ενηλικιότητά τους και προωθούν την ενεργό συμμετοχή τους,
    • προτιμούν δομημένο εκπαιδευτικό υλικό αναφοράς (π.χ. φωτοτυπίες και σημειώσεις με βασικές γνώσεις), ενώ, επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό εκδηλώνει την προτίμησή του και για περισσότερο αλληλεπιδραστικά μέσα και υλικό (π.χ. οπτικοακουστικό).