Εμπόδια στη μάθηση των ενηλίκων

Μελέτες για τη διερεύνηση των εμποδίων στη μάθηση οδήγησαν στην κατάταξη τους σε τρεις κύριες κατηγορίες (Carp, Peterson & Roelfs, 1974 στο Cross, 1981:99):

• Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν τα εμπόδια που αφορούν τις καταστάσεις ζωής (situational) του ενήλικου εκπαιδευόμενου την συγκεκριμένη χρονική στιγμή κατά την οποία πραγματοποιείται η μάθηση.

• Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν τα εμπόδια του εκπαιδευτικού πλαισίου (institutional barriers) τα οποία περιλαμβάνουν τις πρακτικές και τις

διαδικασίες εκείνες που αποθαρρύνουν τον εργαζόμενο ενήλικο από την συμμετοχή του σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

• Τέλος, στην τρίτη κατηγορία ανήκουν τα εμπόδια της προδιάθεσης (dispositional barriers), δηλαδή εμπόδια τα οποία σχετίζονται με τις στάσεις

και τις αντιλήψεις τις οποίες έχει το άτομο για τον εαυτό του ως εκπαιδευόμενο.

Εμπόδια στη μάθηση ενηλίκων

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 12 Μάρτιος 2021, 5:43 μμ