1.4 Αναγνωρίζοτνας την ευκαιρία

Εισαγωγή

[30] Τι πραγματικά αποτελεί ευκαιρία; Το ερώτημα αυτό περνά από το μυαλό των περισσοτέρων υποψήφιων επιχειρηματιών ατενίζοντας το επιχειρηματικό γίγνεσθαι από την αφετηρία. Ευκαιρία αποτελεί μια ευμενής συγκυρία από γεγονότα και καταστάσεις που διευκολύνουν την δημιουργία ενός αγαθού (προϊόν ή υπηρεσία) ή μιας επιχείρησης. Διακρίνεται από τέσσερα κύρια χαρακτηριστικά:

  • Ελκυστικότητα
  • Διάρκεια
  • Επικαιρότητα
  • Προσήλωση στην ικανοποίηση της ανάγκης του πελάτη

Οι ευκαιρίες δεν είναι δεδομένες στην επιχειρηματική καθημερινότητα. Εμφανίζονται για σύντομο χρονικό διάστημα, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες που τις ευνοούν οπότε και παίρνουν την μορφή του παραθύρου. Παράθυρο ευκαιρίας καλείται τι χρονικό διάστημα από τη στιγμή που εισάγεται στην αγορά για πρώτη φορά μια νέα τεχνολογία ως τη στιγμή που η αγορά αυτή ωριμάζει, έχει δηλαδή εκτενή και καλά εδραιωμένο ανταγωνισμό.

Πως μπορεί κάποιος να αντιληφθεί μια ευκαιρία; Το ερώτημα αυτό έχει τρεις εναλλακτικές απαντήσεις:

1. με παρατήρηση,

2. με επίλυση ενός προβλήματος, και

3. με γνώση της αγοράς.