Καλησπέρα Αγαπητές/οί Συναδέλφισσες/Συνάδελφοι,

Ονομάζομαι Ουρανία Μπουσίου. Σας καλωσορίσω στο εξ αποστάσεως τμήμα της εκπαίδευσης του επιμορφωτικού προγράμματος του ΕΚΔΔΑ με τίτλο «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην ηγεσία και διοίκηση στην Εκπ/ση».

Το αντικείμενο που θα διαπραγματευτούμε μαζί, είναι σύμφωνα με το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης: «Ασύγχρονη εκπαίδευση στην Επιμόρφωση και Συμβουλευτική στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.  Η συνεργασία μας θα διαρκέσει μία εβδομάδα, από την Δευτέρα, 31 Μαΐου μέχρι την Παρασκευή 4  Ιουνίου 2021.

Η Θεματική αυτή ενότητα διαιρείται περαιτέρω σε κεφάλαια (ανά ημέρα εκπαίδευσης ώστε να διευκολύνεται η μελέτη σας.

 

Σκοπός της παρούσας ενότητας είναι να αναπτύξει θέματα που σχετίζονται με την επιμορφωτική και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Να δώσει έμφαση και να αναδείξει «σχολειοκεντρικά» (Schoolbased) προγράμματα και επιμορφωτικές δράσεις. Να τονίσει τη σημασία του θεσμού του μέντορα. Να καταγράψει τις θεωρητικές προσεγγίσεις και στρατηγικές της εκπαίδευσης ενηλίκων. Να περιγράψει τις βασικές αρχές Συμβουλευτικής και διαχείρισης ομάδων και τον καθοδηγητικό & συμβουλευτικό ρόλο των στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς και τη συνεργασία τους με εκπαιδευτικούς και γονείς.

Μετά το τέλος της παρούσας ενότητας θα είστε σε θέση να:

·         διαχειρίζεστε αποτελεσματικά θέματα σχετικά με την οργάνωση Επιμορφωτικών δράσεων στους Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΕΟ) που εργάζονται.

·         διερευνάτε τις επιμορφωτικές ανάγκες στον Ε.Ο.

·         διοργανώνετε αποτελεσματικές επιμορφωτικές δράσεις για την κάλυψη αναγκών που προσδιορίζονται από “σχολειοκεντρικά” προγράμματα και δράσεις

·         μεριμνάτε για την επαγγελματική τους ανάπτυξη με βάση δράσεις που προέρχονται από τη σχολική μονάδα (Schoolbased)

·         αναγνωρίζετε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δικτύων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών.

·         περιγράφετε το έργο του/της μέντορα (mentor) και τη σχέση του με τον/την επωφελούμενο (mentee-μεντορευόμενο).

·         διακρίνετε τους ρόλους του μέντορα (mentor) και του διευκολυντή (coach).

·         καταγράφουν και αναλύουν τις θεωρητικές προσεγγίσεις και στρατηγικές της εκπαίδευσης Ενηλίκων.

·         επεξηγείτε και περιγράφουν τις Βασικές αρχές Συμβουλευτικής και διαχείρισης Ομάδων

·         αναλύετε και επεξηγούν τον καθηγητικό και συμβουλευτικό ρόλο των στελεχών της εκπαίδευσης

·         συνεργάζεστε αρμονικά με Εκπαιδευτικούς/Γονείς & κοινωνικούς φορείς.

Στην πλατφόρμα θα βρείτε αναρτημένα:

·        Την αντίστοιχη παρουσίαση από το πιστοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος, την οποία μπορείτε να μελετήσετε αρχικά για να αποκτήσετε μια πρώτη εικόνα για  στο αντικείμενο της ενότητας    

·         Το αντίστοιχο τμήμα από το πιστοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος, το οποίο μπορείτε να μελετήσετε για να εμβαθύνετε στο αντικείμενο της ενότητας

·         Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης των γνώσεων που αποκομίσατε από την μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού της ενότητας. ΟΙ ασκήσεις αυτές είναι για την δική σας αυτοαξιολόγηση και δεν θα ληφθούν υπόψη στην τελική σας βαθμολογία, μπορείτε δε να τις επαναλάβετε όσες φορές θέλετε ενώ ο τελικός βαθμός σας είναι αυτός της καλύτερης προσπάθειας

·         Τυχόν βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο περιλαμβάνει χρήσιμο υλικό εμβάθυνσης καθώς και προτεινόμενους διαδικτυακούς συνδέσμους.

 

Επιπλέον θα βρείτε μια Εργασία αξιολόγησης, την οποία και θα πρέπει να συμπληρώσετε και να αποστείλετε μέχρι την Κυριακή 6 Ιουνίου, σύμφωνα με τις οδηγίες που περιλαμβάνονται σε αυτή. 

 

·         Η εργασία αξιολόγησης είναι προαπαιτούμενο για να προχωρήσετε στην επόμενη ενότητα. Η εργασία θα απαντηθεί στο αντίστοιχο αρχείο και θα υποβληθεί σύμφωνα με τις οδηγίες, που σας παρέχονται στη περιγραφή της εργασίας αξιολόγησης.

 

Σας καλώ να διαθέσετε λίγο χρόνο και να συμμετέχετε στην Ομάδα των Συζητήσεων

 Εύχομαι να έχουμε μία εποικοδομητική συνεργασία αυτήν την εβδομάδα και μέσα από τις εργασίες, τον διάλογο και τις ερωτήσεις να εξαχθούν γόνιμα αποτελέσματα και

Παρακαλώ επιβεβαιώστε την ανάγνωση του παρόντος με αποστολή σχετικού μηνύματος.

Με εκτίμηση

Ουρανία Μπουσίου